"Ahhoz [...], hogy Magyarország helyzete pontosan megítélhető legyen, célszerű [...] összetett, egyben kiegyensúlyozott leletrendszert használni. S ha mindezt könnyen áttekinthető formában és a versenytársakkal való összevetést lehetővé tevő módon mutatják be, még könnyebb az eligazodás. Szerencsére az elmúlt harminc évben egész sor nemzetközi szervezet létrehozott olyan komplex mutatószámrendszereket, amelyek képesek bemutatni az országok helyzetét, politikai rendszerük állapotát, az állam működésének minőségét, a kormányzati hatékonyságot." - via qubit.hu
"Történt 1997-ben, amikor az Integrációs Stratégiai Munkacsoport (ISM) vezetőjeként Inotai András egy élő tévébeszélgetést folytatott Orbán Viktorral, a Parlament integrációs bizottságának akkori elnökével, aki a kérdésre, hogy milyen lesz az EU a számunkra, azt válaszolta, hogy talán valamivel kicsit jobb lesz, mintha kívül maradnánk – ezt az emléket idézte fel Inotai a Hírklikknek. Amikor a mai miniszterelnök minapi interjújának arra a részletére kérdeztünk rá, miszerint 'szűken számított magyar szempontból fifty-fifty, vagy kétséges' az új uniós költségvetés és újjáépítési segélyalap magyar elfogadása. Orbán tehát már 23 éve is ilyen hideg, számító, s mindenek előtt csakis a saját érdekeit figyelembe vevő szemüvegen keresztül nézte az uniós tagságunkat." - via hirklikk.hu
A jogállamiság veszélybe kerülésével az európai állampolgárok és vállalkozások sorsa forog kockán, az Európai Unió pedig túl sokáig hagyta megválaszolatlanul ezt a biztonsági kockázatot. Nem kompromisszumokra és be nem tartott ígéretekre, hanem politikai bátorságra van szükségünk ahhoz, hogy megállítsuk a jogállamiság gyengülését Európában. - via ips-journal.eu
Az Európai Unió többéves pénzügyi keretével (MFF) és az európai helyreállítási tervvel kapcsolatos tárgyalások legmegosztóbb pontja a jogállamiságra vonatkozó feltétel. Számíthatunk-e elfogadható kompromisszumra ebben a kényes kérdésben? A Jacques Delors Intézet tanulmánya szerint igen. - via institutdelors.eu
|
|